Nevíte si rady?
Zavolejte nám.
606 356 488
(Po–Pá: 9.00–18.00)
Čekáte-li jednoznačnou odpověď s jedinou správnou odpovědí, pak vás hned v úvodu zklameme. Koupíte-li si kvalitní motor - ať už nábojový či středový - od značkových výrobců a budete vědět, co od něj můžete očekávat, pak budete rozhodně spokojeni. Každý motor má totiž své klady i zápory, je jen na vás, čemu dáte tentokrát zelenou a s jakou silou a předností toho kterého motoru vyjedete vstříc cyklistickým snům. My vám dnes představíme plusy i mínusy nábojového i středového motoru, ale rozhodnutí je jen na vás :)
15. 08. 2019
Je stále velmi oblíbeným typem motoru, i když na paty mu šlape právě druhý nejčastější a nejoblíbenější motor a to středový. Velkou předností motoru v zadní části kola je bezesporu minimum rizika prokluzování a také velmi přesný přenos točivého momentu.
Elektrokolo s nábojovým motorem v zadní části však není ideálně vyvážené, navíc pokud je baterie na kole umístěna na nosiči a ne například v rámové trubce. Horší vyvážení elektrického kola tak má za následek i pomalejší akceleraci motoru. Nábojový motor ovšem umístěný na modelech elektrokol, která jsou vhodná a upravená do města či mírného terénu, skvěle odvede svou práci a je pro tento cyklistický styl ideální.
Přednosti nábojového motoru:
- nízká cena
- nejpoužívanější model motoru a tedy i bezproblémový servis
- okamžitá akcelerace
- snadná jízda bez asistence motoru díky volnoběžce, která neklade žádný odpor
Nevýhody nábojového motoru:
- zátěž na komponenty v zadní části elektrokola
- vyšší hlučnost motoru obzvláště v kopci
- náročnější výměna pneumatiky v případě defektu, kdy musíte nejprve speciálním klíčem demontovat kolo s motorem
- vyšší spotřeba energie při vyšší zátěži
- nábojový motor nedisponuje tlakovým snímačem na pedálu
Je opěvován především díky skvělému vyvážení, které elektrokolu poskytuje svým umístěním, z čehož plynou i další výhody. Středové pohony umí precizně dávkovat výkon, a to ve velmi krátkém reakčním čase. Nechybí jim tlakový senzor šlapání a tím dokáží mnohem efektivněji hospodařit s energií a dojezdová vzdálenost se tak prodlužuje, což ocení každý cyklista. Navíc je pocit z jízdy na elektrokole se středovým pohonem mnohem přirozenější, pohodlnější a komfortní, což uvítáte obzvláště na delších a náročnějších tratích.
Nezklame vás ani svým vyrovnaným a spolehlivým výkonem i již zmíněným vysokým dojezdem. I když je cena středového pohonu vyšší, dosahují tyto motory díky kvalitnějším a lépe spolupracujícím komponentům vysoké životnosti.
Přednosti středového pohonu:
- přirozený pocit z jízdy
- výkon, který nezastaví žádné stoupání ani vzdálenost
- vysoký točivý moment až 90Nm
- tichý chod motoru
- dlouhá reálná dojezdová vzdálenost
- bezchybné vyvážení
- rychlá jízda v každém terénu bez neadekvátně vysoké spotřeby
- bezproblémová výměna předního i zadního kola v případě nutnosti
Nevýhody středového pohonu:
- vyšší pořizovací cena
- nutnost přesného seřízení přehazovačky a řazení pro dokonalý chod a využití potenciálu elektrokola
- rychlejší opotřebení řetězu cca o deset až dvacet procent oproti klasickému kolu
Pokračujte zpět na výběr elektrokola.
Mirek Menšík
Produktový manažer Mirek Menšík je naším odborníkem na sortiment cyklistiky. Je velkým fanouškem nových technologií a velice rád testuje nové modely kol a elektrokol. Díky svým mnohaletým zkušenostem a nesčetně odborných školení dokáže poradit nejen při výběru horského, krosového či dětského kola, ale rád vám odborně poradí i při výběru elektrokola.
1 200 m2 v Praze 9
připraven vám vždy poradit
na 90 % produktů
se 100% vrácením všech úroků
Budeme vám posílat pouze užitečné informace.
Žádným spamem vás otravovat nebudeme.
Rychlý nákup
Při dalším nákupu už nemusíte zadávat své údaje.
Informace o novinkách a akcích
O akčním zboží budete vědět jako první.
Sledování stavu objednávky
Budete přesně vědět, jak je na tom vyřízení vaší objednávky.
Historie objednávek
Všechny objednávky a faktury přehledně na jednom místě.
Komentáře